Salı, Şubat 10, 2009

aklın durduğu, sözün bittiği yer

gerçekten varmış...



dün akşam saat 17:00 sularında odamda 2 genel müdür yardımcısı , hararetle bişeyler tartışırken cep telefonum ısrarla 3-4 kez çaldı, her seferinde kırmızı tuşa basıp kapattım, birazdan ararım diye göz ucuyla numaraya baktım... 2 tanesi bilinmeyendi, biri bakıcı bayan, en son da kocişko... şüphelendim ama konunun bitmesine de ramak kalmıştı. 2 dakika sonra onlar çıktılar ben K.ı aradım.. bana erenlerin servisinin kaza yaptığını, onu da okuldan aradıklarını, başka da bişey bilemediğini söylüyordu... benden servis şoförünün numarasını istiyordu, istiyormuş yani... benim beynim zonkladığı için, kulaklarım uğuldadığı için duyamadım... telefonu öylece kapattım, soförü kendim aradım,

nerdesiniz siz? ben erenin annesi... diyebildim

merak etmeyin, erenler gataya götürüldüler, iyiler...

siz nerdesiniz? eren nerde? ereni telefona verin??

ben karakoldayım

hostes nerde? eren nerde? ereni telefona verin??

hostes başka hastanede..

erenleri kim götürdü gataya? kim var yanlarında? ereni telefona verin??



ERENİ TELEFONA VERİNNN....



tek istediğim erenin sesini duymaktı, her sorumun sonu buydu, delirmek üzereydim...



ağlamaya başladım...



bildiğim tek servis arkadaşının annesinin telefonunu çaldırdım, o kadın da ağlıyordu, o da anlamamıştı ne olduğunu, onun eşi de yola çıkmıştı gataya gidiyordu....



okulu aradım, müdür, müdür yardımcısı hepsi yola çıkmıştı... cebini aldım... aradım...

"merak etmeyin, bişey yokmuş , kontrol ediliyormuş hepsi tek tek... birazdan oradayız biz, size haber vereceğiz" dedi müdür de...



eşim de çokdan yola çıkmıştı...



aradaki zamanda ne yaptım bilmiyorum, sadece inanmak istedim "iyilermiş" sözlerine...



20 dakika sonra sesini duyduğumda ise herhalde bi 10 yaş yaşlanmıştım... içim tükenmiş, aklım durmuş, söyleyecek hiçbir sözüm kalmamıştı , "şükürler olsun" dan başka.....


şükürler olsun.....


çünkü gerçekden nasıl kurtulduklarını anlamak çok zor.. ayrılmış yoldan bir tır karşı yola bariyerleri aşarak geçiyor, erenlerin servisinden önce 2-3 arabaya çarpıyor ve en son bizim servisimize çarpıp duruyor. Servis aracı kullanılamaz halde, hostes ablanın bacakları kırılıyor, çocuklarda bişey yok!!! inanılmaz bir mucize!...

kapı sıkıştığı için pencereler kırılıp tek tek çocuklar çıkarılıyor, ambulans çağırıp çocuklar hastaneye götürülüyor.. hep çevredeki insanlar ve servis şoförü yapıyor bu işleri...

ve bizim bu olaylardan neredeyse yarım saat sonra haberimiz olabiliyor...veliler, okul müdürü vs. hastaneye ulaşıncaya kadar çocuklar kah ağlıyor, kah birbirlerine destek oluyorlar.. bunu da sonradan öğrendik, eren kaç arkadaşının elini tutmuş kan alınırken, kaçına koçluk yapmış, korkmayın birazdan anneniz gelecek diye.... sabah okulun pedagoguna gittiğimizde , ve eren yarın gelebilecek, kendisiyle bir kaç gün konuşacaksınız değil mi dediğimde, bu haberler çokdan ona ulaşmıştı, olaydaki metanetinden dolayı takdir bile toplamıştı şimdiden...

akşam geç saatlerde ereni alabildik hastaneden, bütün kontrolleri yapılmadan vermediler.. ufak morluklar var vücudunda, hep emniyet kemerlerinin takıldığı yerleri ağrıyor çocukların...

sen ne kurtarıcı bişeysin EMNİYET KEMERİ!! lütfen etrafınızdaki herkesi bu konuda uyarın, kendiniz dikkat edin! kemerleri olmasaydı neler olabileceğini düşünmek bile istemiyorum......

14 yorum:

Zamandan Sızan dedi ki...

okurken içim çekildi ki senin yaşadığın anlar yüzyıla dömüştür.. Allah saklasın acılarından çocuklarımızın..Çok geçmişler olsun çook..

Nazkız dedi ki...

telefonla konuştuğumuzdan beri aklımdasınız. Kahroldum uzakta olduğuma, yanında olamadığıma....

Yolda gelirken Deniz e de anlattım ve aynı şeyi söyledim " mutlaka kemeri bağlı idi ki ucuz atlattı" "annene güven annen iyi şoför ama etraf ayı kaynıyor dedim"...

Tesadüfen yaşıyoruz bu ülkede, Allah acı günler göstermesin, tekrar geçmiş olsun canımcım...

Adsız dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun, allah beterinden saklasın.

Sevil

OiP dedi ki...

Okurken tüylerim diken diken oldu. Çok çok geçmiş olsun! Benzer bir telefonu biz de almıştık, onun için halini öyle iyi anlıyorumki.. Eren'in iyi olmasına sevindim. Canım, Allah korumuş..

Alphecca dedi ki...

Okurken tüylerim ürperdi resmen Karamelize :((((
Geçmiş olsun...
Ah o kemer yok mu o kemer, defalarca yazmıştım blogda...
Çocuklarımızın hayata tutunmaları için kemer takmayı öğrenmesi, A-B-C yi öğrenmelerinden daha faydalı der dururum her zaman....

Eren' e de aferin :)
Okuldaki popularitesini arttırır bu durum :))

karamelize dedi ki...

kıymet,
çok teşekkürler.. amin diyorum iyi dileklerine...

karamelize dedi ki...

nazlım,
ben de aynen kahroldum..
haber beklerken ilk hastaneye ulaşandan, odamda yanlız hüngür hüngür ağladım...
biliyosun , biz sadece birbirimize ağlardık, benim odam kaç ağlama sahnesine şahittir, duvarları bilir.. olabilseydin keşke yanımda....
çok teşekkür ederim canım iyi dileklerin icin..

karamelize dedi ki...

sevil,
cok teşekkürler

karamelize dedi ki...

leboncum,
gercekden mi? ne kadar zor değil mi??
servisli okul alerjisi başlayacak bende neredeyse, ama orada da kader giriyor devreye..
neden ne kadar koruyabiliriz ki yavrularımızı , değil mi?
tesekkürler iyi dileklerin icin..

karamelize dedi ki...

cocuk gibi,
ben hatırlıyorum senin o yazılarını..
ben de hep anlatırım erene,
ama erkek cocuk biliyosun cok hareketli, her defasında sıkıldım der açar arabanın arkasında..
kac kez arabayı durdurdum, gitmiyoruz o zaman diye...
o gün sesini duymak icin beklerken, gözümün önüne hep erenin şımarıklık yapıp kemerini açtığı anlar geldi, hani dürüst olmaz ya insanlar anne babaya , gerceği hastaneye girince direk yüzüne söylemek isterler ya, hep icimden "herkes iyi ama eren kemerini hostes farketmeden çözmüş ve..... " felan gibi bisey diyecekler diye gecti ve kalbim bunu düsündükce sıkıştı, ağlamalar sesli hüngürtülere dönüştü, susturamadım kendimi...
sükürler olsun ki eren bunu yapmamış, şimdi cok sıkıştırmıyorum , bikac kez gördün mü kemerin faydalarını dedim, "hem de cok gördüm" dedi... daha da bisey demedim..ama sonra yine uzun uzun anlatacağım oğluma ve cevremdeki herkese...
tesekkürler cok

Adsız dedi ki...

Büyük geçmiş olsun...Ne denir bu durumlara bilemiyorum ama çok fena oldum:(
Allah çocuklarımızı bize bağışlasın.

Gufy

Adsız dedi ki...

Gerçekten aklın durduğu ve sözün bittiği yer.
Çok şükür ki çocukların hepsi sağlıklı.
Büyüdükçe korumak gerçekten daha da zorlaşıyor.
Çok geçmiş olsun.
Saile

karamelize dedi ki...

Gufy,
çok teşekkürler,

karamelize dedi ki...

Sailecim,
aynen dediğin gibi..
beni şok eden şeylerden biri de artık kendi başına bişeyler gelebilen, bensiz hastaneye giden, arkadaşlarına destek olmaya çalışan bir küçük yetişkine sahip olduğumu fark etmem oldu..
şükürler olsun ,iyiyiz şimdi..
teşekkürler canım,