Salı, Şubat 03, 2009

aile ilişkileri

dün akşam üzeri kayınvalidemler geldi, size hiç onlarla olan ilişkimden bahsetmişmiydim?.. ben tam 12 yıllık bir gelinim..:P
şimdi duyacaklarınıza şaşırabilirsiniz, belki de benden beklemezsiniz vs.
12 yıldan beri eskişehir'e her gittiğimizde kayınvalidemlerde kalırız, annemlerin de orada yaşadığını düşünürseniz, 12 yıl ritüele saygı anlamında önemli bir zaman dilimidir..:)
kayınvalidemler bize 3-4 ayda 1 hafta kalmaya gelirler, normalde yemekden sonra hazırlanacak sıcak içecekler konusunda dakikalarca kocişkoyla paslaşıp, çoğunlukla çayı demleme, kahve yapma işini eşine yıkan, ayaklarını pufa uzatıp kımıldamadan dergi,gazete okumaya bayılan ben , onlar buradayken akşam işden geldiği gibi mutfağa girip, kayınvalidemin hazırladığı ana yemeğin yanına salata, pilav, tatlı vs. detaylarıyla uğraşır, şık sofra hazırlar, toplar, çay kahve servisini yapar, kociskonun babasının hem ince belli bardak sevip, hem çayı çok sevip, hem de 1 dakikada çay bitirmesine hiç bir mızıldanma yapmadan ( buraya yazıyorum diye mızıldanma sanmayın, konuyu başka yere getireceğim..:)) mutfak salon arası mekik dokuyup , yatma saatine kadar hoş sohbet edip, muhakkak onları bir yemeğe, bir boğaza götürmeye dikkat edip , gelinliğimin hakkını sonuna kadar veririm..:))

bayram, seyran, kandil,doğumgünü, evlilik yıldönümü vs. atlamam..:)

hoş sürprizler yaparım, bazen güzel bir yazı, bazen yurtdışından bir kart vs.

peki ben bunları niye yaparım?

a. e zaten normali bu, siz bir ailesiniz (siz öyle sanın, etrafımdaki birçok insanın eşlerinin aileleriyle aralarında korkunç resmi, soğuk, sevimsiz diyaloglu ilişkileri var)

b. herhalde geç evlendin, pek bi kıymete binmiş (bilemediniz, 24 yaşında evlendim,şimdi bu yaşda evlenenlere sübyancı gözüyle bakıyorlar..:)

c. kociskon diyosun ama sert bir adam herhalde, ee korkudan tabi... ( tahtaya vuruyorum ," lokum "desem..:), kaldı ki sertliğin en son sökeceği insanlardan biri benimdir..)

d. ekonomik bağımsızlık sorunun mu var, ya da aile zengin herhalde.... ( elektronik mühendisiyim, ve allaha şükür her daim iyi kazandım.. aile de emekli subay ve onun ev hanımı eşi)

peki ben neden 12 yıldan bu yana saygıda kusur etmemeye, kendi annem babammışcasına hoş tutmaya çalışıyorum bu insanları?

1. kociskomu çok seviyorum, onu üzmek istemem..
2. O da benim aileme çok saygılı, sevgili..
3. çat kapı gelmezler, sormadan birşey yapmazlar, fikrimizi alırlar..
4. oğlumun düzgün ilişkileri olan bir ailede büyümesini çok arzu ederim..

demem o ki, herşey karşılıklı saygı ve sevgiyle gidiyor bu dünyada.. ama herşeyi görüp, herşeyi duymaya meyilliyseniz nasıl nasıl bir sorun çıkarabilirsiniz...

bir kadın olarak kariyerli, mesleğinde başarılı biri olmayla; bağımsız, örf, adet ve geleneklerden uzak olabilme hakkını bağdaştırmaya çalışma hatasına düşmeyin..evlenmezseniz tamam, ama evlenirseniz hem eş, hem de zaman içinde anne oluyorsunuz.. bu sıfatlar doğasında bir takım geleneksel öğeler barındırıyor... hayır ben illa postmodern olucam derseniz de bu sefer emin olum içten içe ya eşinizi çok üzüyor ve uzaklaştırıyorsunuz, ya da çocuğunuzu sıcak bir büyük aile kavramından mahrum ediyorsunuz...



son not, valla da billa da bunları bir erkek annesi olduğum ve ileride aynı saygıyı, sevgiyi beklediğim için yazmıyorum..:)))

2 yorum:

Nazkız dedi ki...

canım ya ne güzel yazmışsın, şaka bir yana bizim gibi gelin (kendime pay çıkarmadan edemeyeceğim) yok valla şimdi ki şartlarda...bu konuda takdiri çok fazla hak ediyoruz; eşlerimizde tabii..:-))

karamelize dedi ki...

fazlasıyla pay çıkarabilirsin nazlıcım..:)