Pazartesi, Mayıs 25, 2009

kedi fobisi

geçenlerde birlikte tatile çıktığımız arkadaşımın ileri düzeyde kedi korkusu var... ben önceleri bunu çok önemsemiyordum, biraz şımarıkca geliyordu hatta.... türkiye gibi kedi cenneti bir ülkede kedi fobisi olması da ne demekti... mümkün değildi kedilerden korkarak yaşamak...

ama birlikte geçirdiğimiz süre arttıkça bu korkunun bayağı da sahici olduğunu anladım...


kedi olan hiçbir mekana giremedik, kedi vardır diye birçok yerde iç mekanlarda oturduk.. zorunlu kalıp dışarıda oturmamız gerekirse arkadaşımın eşi teyakkuzda bekledi, 50metreden daha fazla yaklaşan kedi olduğunda eşini hemen uyardı ki bunu yapmayıp kedi yaklaşır ve farketmezlerse tepkisi çok şiddetli oluyormuş.....

Onunlayken şunu farkettim, heryerde ama heryerde kedi var.. burada yoktur dediğim heryerden bir kedi çıktı, algıda seçicilik herhalde..zira ben saatlerce bir bahçede, cafede otursam da bir tane bile kedi dikkatimi çekmez...yani çok şirin ve küçük, sevimli olanları dışında..:)

O kadar zor bir durum ki kedi korkusu olanlar için...

Başlangıç noktasını çok merak ettim...

Tam yetişme çağlarında 6 katlı bir apartmanın en üst katında oturuyorlarmış, 1. katta ise 50-60tane kediye bakan yaşlıca bir teyze..

Asansör de yokmuş..

Merdivenlerden ne zaman yukarı çıksalar, lamba otomatı söner, onlar otomatı açmaya kalmadan pırıl pırıl parlayan bir , hatta bazen 2, 3 çift kedi gözüyle karşılaşırlarmış..

her seferinde kızkardeşiyle arkadaşım bağırır, kediler de bir o kadar miyavlarmış...

bizim gibi 4 kız onlar da..

en büyük olgunlaştığı için, en küçük ortalarda daha olmadığından yırtmış,

ama 2 ortancanın tam büyüme çağında hergün tekrarlanan bu sahne sonunda kedi fobisini doğurmuş..

şimdi ikisi de evli, barklı, çocuk sahibi anneler..

çocuklarına hayvan sevgisi aşılamaya çalışıyorlar, ama kendileri bucak bucak kedilerden kaçıyorlar..








not: fotoğraf googledan alındı.

6 yorum:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Arkadaşına da aşkolsun ama :)

Benim bir arkadaşım da örümcek hamam böceği gibi her türlü haşareden korkardı.Şansına körün taşı gibi hep tepesinden sallanarak inen bir örümceğe denk gelirdi:)

Exsiri çok duydum en kısa zamanda alına,temiz sebze ve meyve yenile:)

Gonca dedi ki...

aslında aşılabilir bi korku bu, benim de eskiden ödüm kopardı desem inanır mısın, şimdi ise bir kedim var ve dibimden ayrılmıyor. Nasıl sıkıp sarılıyorum bazen ona hiç gıkı çıkmıyor. Hayvan sevgisinden mahrum kalmak üzücü, ama alışmak için ilk adım onların zararsız olduğuna inanmak ve sevmek...gerisi sonrdan gelir zaten.

karamelize dedi ki...

böcekden tırsma olayı bende de had safhada biyocum..çocuklukdan beri hem de..
hatta küçükken uyuyunca ağzıma böcek gireceğine inandığım için ağustos sıcağında yorganın altında yatardım, onu hatırlıyorum..iyi bari havasızlıkdan gebermemişim..:)

kedi korkusu ise bi başka ve gerçekden bu ülkede böyle bir fobin olması korkunç bir durum...
allah yardımcısı olsun arkadaşmın ne diyim..

karamelize dedi ki...

goncacım,
sen güzel bir örneksin demekki...
bunu paylaşayım ben arkadaşımla..
haklsın tabi söylediklerinde..

Asortik Krep dedi ki...

Karamelcim,tatil ne oldu..? Sesin çıkmadı bir daha..
Birde benim linklerde "tastoli" yazan daha önce kediden korkan ama şimdi evde kedi sahibi bir arkadaşımız var,bence ona yazsa kendi için de çok faydalı olur.O bu korkusundan kurtuldu :)

karamelize dedi ki...

asortikcim,
çıralıya gidiyoruz, oradan da tekirovaya..
sizin oralara gitme hayalim, hala başucumda, ama ne yazık ki yakın zamanda değil..:(