Pazartesi, Mart 02, 2009

haftasonu eklerinden birinde "birgün bir kriz çıktı geldi ve sihirli değneğiyle herşeyini değiştirdi" başlıklı bir yazı vardı.
hayatı krizlerde altüst olan profesyonellerin yeni bir yol çizme süreçleri anlatılıyordu,
okumanızı isterdim..
insan bir yerde 10 yıldan fazla çalışmaya başladığında kemiğinin , iliğinin oraya kaynadığını hissediyor,
korkaklaşıyor, miskinleşiyor... bu dışarıdan görünen bişey değil tabi ki, hatta aktif dinamik heyecanlı görünüyorsunuz dışarıya.. ama içiniz gittikçe daha da bir geçiyor..
bir yanınız hep yeni bir başlangıcın hayalini kuruyor, cesurluğunu ispat etmek istiyor, yeniden , sıfırdan , başka bir konuda hem de, bir kez daha çabalayabileceğini ve bir yere gelebileceğini kendine göstermek istiyor...ama fikir aşamasından bir adım öteye geçtiğinizde bacaklarınızı titrettiğinizi, üstünüze sıkıntılar geldiğini hissediyorunuz...
birgün bir şekilde rutinizle yollarınız ayrılırsa diye de ödünüz kopuyor aslında...
ama bu dünyada hiçbir şeye yapışıp kalmamak gerektiğini bilmeli ve hep hatırlamalı insan...
yeniden başlayabilmeli..
bulunduğu yerde ne kadar rahat, ne kadar mutlu olursa olsun, herşeyin bir sonu olmalı...
ve bu sona gelindiğinde bu belki 3yıl, belki 5 yıl, belki 10 yıl sonra bile olsa,
yeniden bir yerden başlayabilmeli..
ya da isterse başlamamalı...
para için bir yaşa kadar çalışmalı, sonra zevki için istiyorsa çalışmalı..
kaliteli yaşamın çok parayla ilgisi olmadığını bilmeli insan..
şimdiden bilmeli hem de..
basit bir hayatın da çok kaliteli olabileceğini,
basit hayatı tercih ederek, istemediği bir çok şeyi de yapmama özgürlüğünü kazanacağını bilmeli..

8 yorum:

dreambyduru dedi ki...

ahhh demek istiyorum sadece...okudum düşündüm, konuştum düşündüm...galiba hayat ve sorumluluklar risk almamıza izin vermiyor

Alphecca dedi ki...

O yazıyı bende okudum Karamelize :)
Oldukça anlamlı bir yazıydı.....

Asortik Krep dedi ki...

İki sefer başka alanlarda başlangıçlar yapmış olan biri için diyebilirim ki
evet zor oluyor
bazen yeni başlangıçlar çok yoruyor..
Yeni bir yerde başlamanın tek avantajı etrafındakileri ikinci hayatında sen belirleyebiliyorsun..

Gonca dedi ki...

ah ne desem, ömür her hatayı kaldırabilecek kadar uzun değil, o yüzden başkalarının yaptıkları hatalardan ders almak gerek bazen. Keşke hiç keşkelerimiz olmasa....Dünyada her insan sevdiği işle uğraşabilseydi şu an nerelerde olurduk kimbilir????

karamelize dedi ki...

moonlin,
hergün hissetmiyoruz allahdan bu duyguları..ama bazen o kadar basıyorki rutin insana, alıp başını gidesin de geliyor mu, geliyor valla...

karamelize dedi ki...

cocuk gibi,senin okuyacağını hissetmiştim desem..:))

karamelize dedi ki...

asortik, senin hikayeni basdan sona bi okumak istiyorum aslında..
icimden bir ses eninde sonunda birkez daha kendimi deneyeceğimi söylüyor.. bunu yapmadan emekli olup bi köşeye çekilemeyeceğim ben , hissediyorum..:)

karamelize dedi ki...

goncacım,
sevmediğim işi yapmıyorum ben aslında..
sadece bir müddet sonra onu sevsen bile rutin gittiğini görünce herseyin, bazı insanlara özellikle, bu batabiliyor..
ben de bunlardan biriyim aslında..
herkes kendi sınırlarını zorlamaz sürekli... ama maalesef ben onlardan değilim işte..:)
benim bu dünyaya sadece mühendis ve bilmem ne firmasının müdürü olarak geldiğime inanmıyorum..
bu kılıfı üstümden kadırdıklarında çırılpçıplak bir ben kalmamalıyım..
ben başka bişeyim aynı zamanda, ama neyim bilmiyorum şu an , gerçekden...