Perşembe, Kasım 06, 2008

kriz demeyin bana!

kriz kelimesi sinirlerimi zıplatıyor artık.. günde 3 değil, 5 değil, 50kez aynı kelime duyulur mu,duyuluyor işte...
duyulunca sinirler hala laçkalaşmadan durur mu.. durmuyor işte...
iki seferde 60a yakın işci çıkardık, salya sümük, neden ben diyenler.. eşimden ayrılıcam, beni 3 ay sonra gönderseniz diyenler, sorgular ve suçlar gözlerle bana bakanlar,hergün etrafımda.. yüreğim burkuluyor, ama talebe göre işci planlaması da benim işim.... üstelik 3 aydır da sessiz sedasız idare ediyoruz onları.. ama olmuyor işte, çark dönmüyor bu aralar, satışlar durdu, siparişler iptal ediliyor, hergün beklemeye geçtik diye mailler geliyor... ne bekliyorsunuz.. bekledikce daha da derinleşecek... kapitalist düzen tüketmeyi emrediyor, tüketilecek ki üretilecek.. üretilecek ki istihdam olacak... beklenince fena... işci çıkarmaları had safhada , civardaki bütün fabrikalarda da durum aynı... 2009 işsizlik yılı, primler, jestiyonlardan geçtik, survive moduna girdik hepimiz.. bir işin varsa mutlu olmalısın diyorlar 2009 için..
1995de çalışmaya başladım ben, o günden bugüne bu 3. büyük krizim... 1995,2001,2008... her 6-7 yılda bir... şanssız nesiliz biz... 2 adım ileri 1 adım geri.. şimdi bekle ki kriz geçsin, büyüme yeniden başlasın.. seni de yeniden görmeye başlasınlar...
bir yandan da hergün tasarruf tedbirleri..
yıllardan beri kocam her geldiğinde "oooo siz burada prensessiniz yaa, kaldı mı böyle dakika başı çay kahve servisi, hem de ince belli bardak, ince porselenden" derdi.. aradım bugün sabah.. gözün aydın.. otomatlar geldi..:):(
çaycıların işine son..
"fabrika evlerimizden bile temizmiş efendim"... temizlikcilerin yarısının işine son...
bilmiyorum daha neler çıkacak.. hergün yeni bir tasarruf tedbiri..

dün sabah yönetici kademesine detaylı bir açıklama yapıldı... ağızlardan bal damlıyor, 2009 bitik, 2010 tünelin ucu görünebilir, 2011 başı rahatlama görünüyor diyorlar.. o zamana kadar bu kadar işsizin üstüne daha kaç kişi işsiz kalır, bunlar ne yer , ne içer...

trajikomik 2 şey..

devlet dairesinde çalışan bir arkadaşıma kriz, mriz, nolcak, ah , vah dedim... ee ne oluyo ki kriz olunca dedi! boşuna kapısında yatmıyorlar girebilmek için, dünya yansa umurlarında değil...

bir de r.t.e nin dünkü açıklaması.. adam ısrarla 3 diyor, başka da bişey demiyor!... yok ben takarım yakında huniyi... mustafa, h.üzmez, kriz, 3 çocuk derken... takarım , takarım, kesin...

2 yorum:

Alphecca dedi ki...

:(((((((

Nazkız dedi ki...

sen br de bana sor, Ankara'nın göbeğinde devlet memurları gerine gerine yaşıyor, biz özel sektör kurbanları her gün hop oturup hop kalkıyoruz....