Pazar, Kasım 16, 2008

kaybolduk!

yıllarca korktum için için...birgün başımıza gelir mi gelir...biraz da kendi çocukluğumdan kötü bir anım var, 4-5 yaşlarındayken bir 6 saatlik kayıp olayım var, hayal meyal hatırlıyorum.. annem çarşıya giderken, bizi komşulara emanet etmiş, ben de anneme bişey söyleyecektim diye peşine takıldığım gibi hooop kaybolmuşum... artık nasıl salya sümüksem bir amca beni alıp karakola götürmüş, orada da yolu, evimi tarif edememişim, en sonunda babam ve babaannem beni bulmuş, annemse evde karalar bağlamış, kaçırıldım, bulunamayacağım diye...hayal meyal hatırlıyorum, ev ağzına kadar doluydu, annem ağıt tutmuş , herkes de endişeli gözlerle annemin etrafındaydı...
annemle göz göze geldiğimizde annemin daha da tonu yükselmiş bir sesle ağmaya başladığını hatırlıyorum beni gördüğünde.. sevinç de bazen bağırarak ağlayıp gösterilebiliyor böyle işte...
bu konu durup durup anılır evde, annemde de bende de bu kaybolma anısı ufak çaplı bir hasar bıraktı herhalde...:I
bugün İstinyeparktaydık, istinyede bi balıkcımız var, annemi oraya yemeğe götürmek istedik, yarın eskişehie dönecek, dönmeden bi son pazar keyfi yapalım dedik... hazır taaa oralara kadar gitmişken de istinyeparka girip 3-5 alınacak vardı, onları alalım, bir kahve içelim, falan filan... herşey bir anda oldu..
eren yanımızdaydı, koray telefonla eskişehir maçının skorunu alıyordu, biz de annemle bir vitrindeki bir kıyafetle ilgili sadece 20 saniye kadar yorumlaştık, o kadar, maksimum 20 saniye...
ve kafamızı kaldırdık.. koray biraz arkada, eren yok!!!! yok!!!! 360 derece tarıyorum gözlerimle...koray da bir yandan... yok!!!! kalabalık da bir yerindeyiz mekanın.. insanların arasından tekrar tekrar bakıyoruz , göremiyoruz!!... koray bi tarafa doğru koşmaya başladı, ben bi tarafa doğru.. annem dikildi kaldı, kalmış yani, sonra konuşuyoruz, inme inecekmiş az daha anneme, flash back olmuş tabi....koraya döndüm sonra... peşinden koşuyorum aynı yöne.... birden Ereni gördük, kalabalığın arasında hızla gidiyor, nerdeyse koşarcasına!.. ben eren diye bağırıyorum, bi an önce beni görsün diye, eren! eren! herkes dönüp bi bakıyor, eren dönmüyor...
daha hızlı koştu koray, bana da tamam gördük ya bağırma diyor o arada.. akıllım , benim görmem yetmez, onun beni görüp korkusunun geçmesini istiyorum, milisaniye bile kıymetli... ereni yakaladı, babasını görür görmez boynuna sarılıp ağlamaya başladı eren, herşey toplamda 2 ya da 3 dakika.. nerdesiniz diyor durmadan, nerdeydiniz yaaaa diyip ağlıyor...
ben de ona neden o kadar hızlı gidiyorsun annecim, nereye gidiyordun ki dedim... cevabı "hani senle konuşmuştuk ya, üniformalı bir amca bulup senin adını söyleyecektim" oldu... bunu aynen böyle konuşmuştuk, kaybolursa ne yapacağını konuşmuştuk, değişik yerler için değişik planlar yapmıştık... hatta koray da bana "çocuğu endişelendirme demişti, nerde kaybolacak çocuk, hep yanındayız"...
al işte , hep yanındayız, ama 20 saniyede kayboldu.... 3 dakikada 3 yılımız gitti korkudan...
iyiki anlatmışım bunları, çok korkmuş ama en azından bir planı varmış...
allah kimsenin başına vermesin, çok zor...

11 yorum:

Handan dedi ki...

Biz de küçük oğlumu Carrefour da kaybetmiştik bir kere. Dört yaşındaydı. Bir anda yok oldu yanımızdan. Biz etrafta onu aranırken beş dakika sonra geldi. Tuvalete gitmişmiş. Zaten başımdaki beyazların % 50 si onun yüzünden. Kalan %40 ı babası ile abisi paylaşıyorlar :)

SMİLENA dedi ki...

çok geçmiş olsun.bu duyguyu çok iyi bilirim.bizde geçen sene büyük oğlumu oyuncakçıda bir anda kaybettik .yaşadığım o 2-3 dakikayı asla unutamiyorum.korkunç bir duygu.
tekrar çok çok geçmiş olsun...

karamelize dedi ki...

handan merhaba,
gerçekten de tuvalete mi gitmiş, yani korkmamış mı? sizi nasıl bulmuş geri? dumur oldum vallahi...allah sizin de yardımcınız olsun, zormuş işiniz..:)

karamelize dedi ki...

smilena çok teşekkürler,
gerçekten de çok korkunç bir duygu...biz şimdi deri bir bilekliğin arkasına tel. numaramızı yazmaya karar verdik, eren de çok beğendi bu fikri..:)
sevgiler,

Alphecca dedi ki...

Eren' in bir eylem planı olması işe yaramış Karamelize,

Birde ne yapacağını bilmeseydi yaşayacağı korkuyu düşünsene ????

Ya bu arada siz ne maceracı bir aile olduğunuz !!!

Sizin takip etmekte zorlanıyorum :)

Şaka bir yana geçmiş olsun :)

karamelize dedi ki...

sadece okuyunca öyle görünüyordur çocuk gibi,

yazsan senin de kimbilir ne maceraların vardır, ama bencil oldun sen bencil..:PP

valla ben de çok konuşmamın faydalarını görmüyorum şu hayatta, daha da konuşasım geliyor...:)
ne iyi yapmış da anlatmışım, kaybolmayı, katbolunca ne yapılması gerektiğini... valla ben de aferin dedim kendime...:)

öptüm seni

Adsız dedi ki...

Canım geçmiş olsun. Abim seneler önce emirdağda kaybolmuş. Annem dereye düştü zannedip öyle korkmuş ki, abim bir çocuğun elini tutmuş eve dönünce sinirinden dövmüş. ya ölseydin ne yapardım diye:) rahmetli annem hep anlatırdı.
Konuşmamızın faydaları gerçekten. Birde Doğukan benim iş telefonumu biliyor. nerede çalıştığımı ve tabiki en önemlisi dedesinin adını:)
Öpüyorum sizi
Aslıhan

Nazkız dedi ki...

Çok geçmiş olsun canımcım, hep korktuğum şeydir AVM lerde....

Bu arada senin şu hikayeni ilk kez duydum biliyor musun??? :-)

Handan dedi ki...

Gerçekten tuvalete gitmiş :) Ne korkması, kalabalık yerlere giderken üzerinde ya turuncu ya fıstık yeşili giydiririrdim ki gözümden kaybolmasın diye. Bir kere de kaldığımız otelde yok olmuştu. Sen katıldığın oyun gurubundan ayrıl annemlere gideceğim diye,(Onlara da o kadar tembih ettiğimiz halde neden bırakırlar o ayrı konu tabi) sahile yanımıza gelme, labirent gibi yerlerden geçerek odamızı bul. Orada kapıyı çalıp da kimseyi bulamayınca yoldan geçen bir teyzeye ben annemleri arıyorum ama bulamıyorum bana yardım eder misiniz de, onun elini tutup sahile geri dön. Bu arada beyfendi daha üç yaşında :)

OiP dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun,
Çocuklara bunları bıktırıncaya kadar anlatmak lazım.
Bizimki de minicikken alıp başını gidiyordu markette. Ders olsun diye saklanıp izlemiştik uzaktan. ağlaya ağlaya bakınırken gidip sarıldık kocaman.. o zaman anladı işte

Asortik Krep dedi ki...

Telefon numarasını ezberletsen bence daha iyi..
Birde ben gene kaybolursa ne yapar diye çok büyük bir markette onu gizlice yalnız bırakıp arkasından takip ettim.(Çağıl okursa nefret edecek benden :) Önce baktı kimse yok etrafında, beni son gördüğü standa baktı göremeyince gidip danışmaya beni anons ettirdi :)) Asortik krep lütfen danışmaya geliniz diye :)) - 5 yaşındaydı..