Pazar, Mart 16, 2008

ah canım beyoğlu!

beyoğluna gelir gelmez bizi mehteran karşıladı.. bi rağbet bi hürmet..:P manisa mesir macunu festivalinin tanıtımı için istiklal caddesinde görkemli bir gösteri yapıyorlardı.... ne ihtişam.. turistler o kadar keyif alarak seyrettiler ki.. umarım döner dönmez türkiyede ali kıran baş kesenler gümbür gümbür meydanlardaydı demezler..:) bugüne kadar hiçbir padişahla fotoğrafım olmamıştı diyip attım kendimi 1.muratın yanına...bu pek çelimsizdi ama fatih sultan mehmette de izdiham vardı, yanaşamadım..:)


zaten o ihtişamlı padişahlar yarım saat sonra halkın arasında kostümleriyle aylak aylak dolaşmıyorlarmıydı, gösterinin kendinden çok tam istiklal caddesinin kosmopolitliğine yakışır bir sahne olduğu için bu daha çok keyiflendirdi beni..:)
caddedeki en sevdiğim yerlerden biri ADA'dır.. şimdi bir tarafı kafe oldu.. cam kenarında bir masada şehir önünde akıp giderken, yeni aldığın, önünü arkasını inceleyip, mis gibi yeni kokusunu içine çektiğin kitabına şöyle bir göz gezdirmek ne keyifdir, bilirsiniz di mi?
bu romanların kanında var dans, müzik, eğlence.. bu beşli biz adada otururken hızlı hızlı yürüyorlardı, meğer hemen 2 adım ötede deliler gibi göbeciklerini atıyorlarmış, herkes seyirdeydi, biz de takıldık 5 dakika..

bu arada avrupa şehirlerinde her köşe başında bir enstrüman çalınır, gösteri yapılır, şarkı söylenir ya, beyoğluda son birkaç yıldır aynen böyle... çok keyifli..



3 yorum:

Gonca dedi ki...

karamelizecim, kitapkurdum, entelim, kız beni de götürsene böle yerlere vizyonum genişlesin azcık...iki insan görelim, takılalım gülelim hehehe...

karamelize dedi ki...

yapalım bi ara gerçekten, kızkıza, aklımda zaten canısı..:)

Nazkız dedi ki...

Beyoğlunu özlediğimi hissetim yazını okuyunca. Haziran da pilava gelicez inşallah....