Çarşamba, Eylül 12, 2007

nedir bu şimdi?



gebze'de çalışıyorum ben.. organize sanayinin içinde..her sabah ataşehirden servise biniyorum, 1 saat tıngır mıngır yolardayım, servisde kitap okuyabiliyorum, bir gazeteyi en küçük ilanlarına kadar okuyabiliyorum, oje sürebiliyorum mesela, hani elektrik olsa fönümü bile çekebilirim.. iyi bir servis kullanıcısıyım yani..:)

bugün yine düştük yola.. üzerinize afiyet uymuşum bu sefer.. vücut saatim yaklaştığımızı haber verince bir silkindim kalktım, aa daha kartalın oralardayız..yol bitmiş, herkes duruyor.. binlerce araba.. çok yabancı değilsiniz tabi..kazadır yine dedik.. ittire kaktıra yan yola geçtik, arka bir mahalleden varmaya çalışacağız işe, orası da adım adım, allah allah bi gariplik var, yerlerde cam kırıkları var, kaza belirtisi yok, biraz gidiyoruz, yine sopalar, cam kırıkları... derken iyice mahallenin içine girdik... ve buldozerler, tanklar,polisler, maskeli, ellerinde taşlar sopalar olan gencecik çocuklar, ayağı yalın kapısının önünde oynayan saçı sıfıra vurulmuş minik çocuklar, camdan sarkanlar, öbek öbek bir sokak başına toplaşmış kadınlar..

birden kendimizi arbedenin içinde bulduk, evlerini yıkmaya çalışıyormuş belediye.. inanılmaz sinirliler.. o arada da kimi denk getirirlerse onun camını indiriyorlar... kızamadım bir türlü onlara.. çok vahşiydi yaptıkları.. tamam.. zar zor geri dönüp topukladık kaçtık oradan...

düşünüp duruyorum deminden beri... ilk kez o mahallelerin içine giriyorum, snobluk değil bu, yani yolum düşmemişki işte, uzaktan evleri görürüm hep peşmürde.. ama yakından hepsi ev işte, içinde bebelerin, yeni gelinlerin, yaşlıların yaşadığı, nefes alınan yerler.. hem nasıl bir hizmet götürmüşler oraya.. her sokak asfaltlı, her köşe başında elektrik lambası, ben mi yaptım yolları, ben mi verdim elektriği, ben mi ümitlendirdim onları , hayata ben mi bağladım..

tamam, onlara ait olmayan topraklarda yaşıyorlar, falan filan... ama hakediyorlar mı böyle bir muameleyi, ne önerdiniz acaba yıktığınız evlerinin yerine? ne değişti şurada 2 ay önceki yönetimle.. hepsi aynı kişiler değilmiydi?

2 yorum:

Alphecca dedi ki...

Bende o taraflarda çalışıyorum Karamelize, hatta o taraflarda oturuyorum. Aynı şeyleri söyledim dün bizim bir işçimize, bir yer göstermeden insanların evlerini yıkıyorlar dedim ve bana dedi ki " Neşeli Hanım ben yıllarca kira verdim, ben miydim enayi?????" !!!!!!!

Malesef herkes yaptıklarından kendisi sorumlu, kanunlar uygulanmıyor diye yasaları çiğnemek bizi daha az sorumlu yapmıyor ki. Her koyun kendi bacağından asılıyor.

Olaya birde bu açıdan bakmakta fayda var :(

karamelize dedi ki...

haklısın bir yönden çocuk gibi..

hem dün haberlerden dinledim, benim gördüğümün ötesinde provakatif şeyler de olmuş, bir takım bayraklar açılmış felan...

ama işte ne olduysa anne olunca oldu bana, içim hiç kaldırmıyor böyle şeyleri...baştan izin vermeleri, hizmet götürmeleri, onlara kendilerine ait olmayan bi hayatı kurdurup sonra da başlarına yıkmaları vs., bu iş böyle olmamalı, bir yerde yanlış var, onu çözemiyorum işte..