Salı, Ekim 30, 2007

Dusseldorf

5 günlük iş gezimi bitirip döndüm, dünyanın en büyük fuar alanlarından birindeydim, Dusseldorf messe de, 168000m2 lik bir alanı yürüyerek ve bu arada inceleyerek, sorgulayarak, konuşup bilgi almaya çalışarak taradım.. Dusseldorfda otel bulamadığım için Gelsenkirchen adı verilen bir bölgede kaldım, hergün bir saat metro ile yolum vardı, bir de üstüne Almanyadaki metro çalışanlarının grevi eklendi, random bir şekilde birden tren kalkmamaya karar veriyordu ve o trenden inip, yerin altındaki labirentlerin içinde beni Dusseldorfa götürecek en uygun treni aramak zorunda kalıyordum... insan böyle günlerde kendi vücudunun sınırlarını da test etmiş oluyor aslında..:) Allahdan kaldığım otel çok iyiydi, gecenin bir yarısı döndüğümde kafamı temiz bir yastığa koymak, şık bir banyoda duş almak çok büyük bir nimetti..bu resim kaldığım otelin restaurantının manzarası... Almanyada gitmediğim hemen hiçbir yer kalmadı, hep şunu farkettim, dünyanın sanayi merkezlerinden biri olan bu ülkede, heryer çok ama çok yeşil, sanayi bölgeleri şehirlerden yalıtılmış, asla bir bölgeye sıkışmamış( bizim izmit gibi mesela), her yer eşit kalkınmış... biz özgürlüğü kafana göre hareket etmek olarak algılıyoruz ya, asıl özgürlüklerin olduğu yerde o kadar sıkı kurallar var ki, çünkü her an bir başkasının alanına girebilirsin, bu nedenle uyman gereken bir çok kural var, yaptırım var, ceza var.. tüm ülke halkı aynı kurallarla ve eşit haklarla yaşıyorlar.. bu sistemin bizde de işlemesini o kadar isterim ki, mevcut kurallara zaten uyan bizlere en zor gelen şey, başkalarının uymaması ve uymadıkları için bir ceza almamaları, en gücümüze giden şey bu..

Dusseldorf çok güzel bir şehir, tüm yorgunluğuma rağmen, Dusseldorf gecelerini yaşamak için de çaba harcadım, müşterileri sokaklara dökülmüş barların kümelendiği alstad bölgesinde takıldım, güzel restaurantlarda yemekler yedim, bir peynir delisi olarak binbir çeşit peynir taddım tabi yanında en kalitelisinden şarabımla..:))


ve döndüm işte... hep söylerim, gitmek güzel dönmek hep daha güzel..

8 yorum:

Nazkız dedi ki...

Ben bu gezinin en çok barlardaki peynir şarap kısmını kıskandım, devamını hep birlikte Mart'da Amsterdam'da...

Alphecca dedi ki...

Selam Karamelize,
Yorumunu yeni okudum, bir mail atayım dedim ama sanırım seninde mail adresin yok.
Galiba biz aynı sektördeyiz :))

karamelize dedi ki...

mehkor1998@yahoo.com dan yazsana bana, yazışalım hakkaten...

karamelize dedi ki...

inşallah nazlimo, çok istiyorum gerçekten...

Adsız dedi ki...

ne güzel yazmışsın ya gezmiş gibi oldum kuzum

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin karamelize :)

zuzu dedi ki...

ya evet gelin artik yaaaaaa!! bekliyorum 4 gozle...

Adsız dedi ki...

ben mehmet gülümser,3 eylül de fuar daylm.sızin anlatımınızdan sonra şehir benim için ön plana geçti slmlr