Salı, Ekim 16, 2007

34 yılı geride bırakırken..

bugün itibarıyla 35imden gün almaya başladım... yıllar önce annem 30 yaşında 4.kızını doğurduğu sene onunla geçen bir sohbetimizi hiç unutmuyorum.. tabi o zamanlar benim de tam genç kızlığa geçiş yıllarım, deli kanlıyım.. "anne insan evlenip, çocuğu olup, yaşlanınca(!) hayattan hiç keyif almıyordur di mi, herşey aynı, herkes aynı, yapacakların aynı, oysa bizim hayatımız öyle mi bak" demiştim de annem de "bunu ancak 30lu yaşlara geldiğinde anlayabilirsin kızım, bu yaşlar senin şu anda yaşadıklarından da keyifli" demişti.. ben de burun kıvırıp, ağız eğerek onu küçümsemiştim.. :)

şimdi bakıyorum da gerçekten de hayatımın en keyifli yıllarını yaşıyorum, gençliğin o bilinmezleri, ani gelgitleri, ruh daralmaları, hoşgörüsüzlüğü, inatçılığı, hırsları hepsi ama hepsi kayboldu gitti, yerine bir dinginlik, yaşadığı her andan keyif alma umudu,hali(ki mina urgan 60-70lerde de insana bunun çok aptalca geldiğini söylüyor..:)), dostluk, kendin için istediklerinde bir netlik, bir sonraki nesil için bir canlı yetiştirmenin verdiği bir onur, gurur (yine mina urgan, 60larında insanın daha da insan olduğunu çünkü başkaları için birşeyler istemeye başladığını söylüyor..) geldi...

yaşadığım 34 yılda şükürler olsun ki, büyük bir hata yapmadım, küçük hatalarımdan utanç duymadım, onların bileşkesi beni ben yaptı, pişman olmadım, keşke demedim... kimseye sırtımı dönmedim, bencillik etmedim, kendimi dünyanın merkezine koymadım, tembellik etmedim, görgüsüzlük yapmadım, elimde olanın hep kıymetini bildim, sahip olduklarımdan dolayı utanç duymadım, hepsinin el emeği göz nuru olduğunu bilerek ve sindirerek yaşadım, kurtuluşu başkalarında değil hep kendimde aradım, kimsenin duygularını sömürmedim, kendimi de sömürtmedim... (bu noktada biraz ayn rand felsefesini benimsediğimi farketmişsinizdir..:))

gençliğin verdiği o asi ruh hallerinde arkadaşlar da kaybettim, ama onları bile büyümenin bedeli saydım ve yerlerine yenilerini koymak için hep çaba harcadım, onları daha da özenle korudum, koruyorum...

hayat bana torpil yaptı, ben de bütün enerjimle ona destek attım..ortaya çok güzel bir 34 yıl çıktı... minnettarım.. umarım bundan sonraki yaşayacağım yıllarımı da böyle anabilirim...

13 yorum:

Nazkız dedi ki...

Canımcım ne güzel yazmışsın, bir de sanal alemden kutlayayım seni; iyi ki doğdun iyi ki varsın hayatımda, bir ömür boyu hep hep hep çok mutlu ol....

Ben de geriye dönüp baktığımda yaşama en önemli şeyin yaptığın işlerden pişmanlık duymama olduğunu anlıyorum... İşte bu anlamda her adımı dikkatli atmak gerek, tıpkı senin ve benim detaylı her şeyi düşünüp, taşınıp sonradan kararları verdiğimiz gibi

Telefonda da dedim ya 70 yaşında da böyle mutlu pinponlar olacağız biz inşallah...

serap dedi ki...

aileden birilerinin herdaim mutluluğu ne büyük bir rahatlık mutluluk veriyor bana,sizin için iyi dileklerim dışında allah'a ekstradan dua etmemı gerektırcek:) hiç bişey yok..
umarım sonuna kadar ,her sene iyi şeyler katar hayat sana ,koray abiye,erene..
"hayat bana torpil gecti" yazmıssın,ağlattın beni..
belkı de hepımıze gecıyor da biz senin kadar farkında olmuyoruz..
nice mutlu uzun yıllara...

karamelize dedi ki...

nazkız,
pişman olmamak için çok dikkatli adım atmak değil aslında tam dediğim, başıma ne gelirse gelsin, ne karar almak zorunda kalırsam kalayım onların bana ait olan şeyler olduğunu bilmek ve kabullenmek... pişman olmamak, o gün öyleydi öyle yaşadım demek...
çok rahatlatıcı bir duygu bu...
inşallah 70 yaşımızı da birlikte görürüz canım arkadaşım....

karamelize dedi ki...

serapcıım kardeşimmmm..
evet hayat bana torpil geçti ama tam da dediğin gibi hepimize bazı konularda torpili var...herşey pespembe değil, ama senin nereden baktığınla çok ilgili..
nazkıza yazdığımı oku bak... herşey insanın kendisini hatalarıyla, yanlışlarıyla sevmesiyle başlıyor... keşke dememek, pişman olmamak insanın önünü açıyor, ileri bakmanı sağlıyor.. öyle olunca da yaşadığın yıllar için sadece tanrıya şükretmek kalıyor geriye...
biz bu hayatı birlikte yaşıcaz, sonuna kadar.. kaderimiz böyle yazılmış..;) güzel günlerimiz de olacak, kötü günlerimiz de..hep birlikte...

Adsız dedi ki...

Sevgili karamelize, blogunu yeni keşfettim, linklerime ekldim. bundan sonra sık sık ziyaret edeceğim. Ne güzel bir 34 yıl geçirmişsin, ardına baktığında pişman olmamak çok önemli.
Sağlık ve huzur dolu kocaman bir ömür geçirmeni diliyorum.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hep böyle mutlu ol. Hep Mehtap dendiğinde aklımıza kıpır kıpır, hayata bağlı, sevdiklerine destek, içtiği çaydan yediği karpuzdan bile deli gibi keyif alan biri gelsin :) Nice mutlu yıllara...

NESLİ

Adsız dedi ki...

Nice senelere canımcım geçmiş bayramın kutlu olsun arkadaşım

zuzu dedi ki...

IYI KI DOGDUN MEHTAPPPPPPPPPP! IYI DOGDUN MEHTAPPPPPPPPP!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

OiP dedi ki...

30'larında olmak, anne olmak, bir sevgiliyle yaşamak... bunlara sahip olurken kendinden de vazgeçmemek. ve tüm bunları taşımak için ise yeterince güçlü olmak.

en güzel hediye bu işte. gelecekteki günler, yaşananlardan daha güzel olsun.. nice yeni yaşlara arkadaşım:)

karamelize dedi ki...

demli cay, hosgeldin..:)
iyi dileklerin icin cok teşekkürler,

karamelize dedi ki...

nesloş, çok teşekkür ediyorum canikocum..
öptüm seni

karamelize dedi ki...

olmadık işler peşinde,
hoşgeldin..:)
doğru söyledin, iyi bir hayatın en ürkünç olan yanı onu kaybetme korkusu bence.. onu taşımak icin, korumak icin hep kuvvetli olmalısın; ama her zaman dediğim gibi biraz da talih senden yana olacak..
güzel dileklerin icin çok teşekkürler canım,hep birlikte diyelim..

Asortik Krep dedi ki...

Bu yaşlar da sana yakışıyordur eminim :))
Nice mutlu yıllar :))