Salı, Nisan 21, 2009

çin yemeği ile ilk kez cambridgee dil eğitimi için gittiğimde tanışmıştım..bundan 10 yıl önce... bir ailenin yanında kalıyordum, yaz geldiğinde aile tatil için güney kıbrısa gitti... anlaşmamız gereği bana sabah kahvaltısı ve akşam yemeği vermek durumundalar.. aile 15 gün sonra dönecek, kızları benimle kaldı... kız 2-3 akşamda bir çin yemeği söylüyor dışarıdan.. ilk biriki denemede biraz temkinliyim, ama sonra bir seviyorum anlatamam....

döndüm istanbula, gözüm hep çin lokantası arıyor..var var olmasına da , bir pahalı bir pahalı... ancak özel günlerimizde gidebileceğimiz rakamlar... ya da bana o zamanlar öyle geliyor , bilmem ki..:)

geçen yıl Çin'e giderken de çok sevinmiştim, hiç aç kalmayacağımı düşünüyordum, ne de olsa burada da sık sık yediğim şeyleri kaynağında yiyecektim...bıyık altından gülenleri haırladım orada.... yemek ne mümkün, koklamaya bile yürek ister... kullandıkları yağ mı kötüdür, burada kullanılandan başka baharatlar mı vardır nedir bilmem, ama büyük hayal kırıklığıydı onu bilirim.:)

şimdilerde mutfağımda denemelere de başladım... tabi en basitiyle... noodle yapıyorum..cumartesi akşamı mügelere yaptım bunu...bir ara eşler geçti wokun başına...gayet lezzetliydi.. ama en iyi tarifi hala bulamadım...bulunca sizinle de paylaşacağım...


bu da eren ve ılgazın çubukla yeme denemeleri...tabi noodle yemiyorlar.. bayağı bir uğraşdan sonra ılgaz alabildi bir parça tavuk, eren ise son olarak tekçubuğu tavuğa dürttü, ısıra ısıra yedi garibim..:))



3 yorum:

Zamandan Sızan dedi ki...

bende tek geçerim Çin yemeğini(ama bu ülke de Avrupa da ve Amerika sınırlarında) ama asla Çin de değil :)

karamelize dedi ki...

kıymetcim,

ben biraz daha ilerletiyorum şimdi işi... yeni birçok sos aldım.. bakalım..

yakın zamanda en iyi çin mutfağı benim ev olabilir..:)))

beklerim..:)

Zamandan Sızan dedi ki...

Delisin..En kısa zamanda oradayım mutfağında :) zarif davetini kabul ediyorum.