Çarşamba, Ocak 16, 2008

dayak!!


erenin bakıcı ablasının 2 çocuğu var, dudulluda bir okula gidiyorlar, pırıl pırıl iki çocuk.. birgün pınar berbat bir halde geliyor eve, sesinden anlıyorum, ne oldu dememle, bir avazda çocuklarının okuluna gittiğini ve gözünün önünde bir öğretmenin bir öğrenciyi dövdüğünü, yetmeyip onu bir de bir odaya sürüklediğini anlatıyor... bana hem de.. deliriyorum.. tekrar tekrar dinleyip.. doğru milli eğitim bakanlığını arıyorum, oradan ilçe eğitim müdürlüğüne yönlendiriliyorum, pınarın ağzından bir dilekçe yazıyorum felan... sonra birgün, işimin en yoğun olduğu günlerden birinde telefonum çalıyor, müfettiş, müdür ve bağımsız seçilmiş başka bir okul müdürü bir araya gelmiş, benim ve pınarın ifadesini almak için davet ediyorlar... devletin işine bak!!.. hepsi toplaşıp çaylarını söyleyip sonra beni arıyorlar, ben boş gezenin boş kalfası yaa!!gidemedim tabi, ehh siz bilirsiniz havaları, dedim başka bir gün ayarlayın ama haber verin bi zahmet, işimi ayarlayım, heee gülüm dediler, sonra eve bir zarf geldi, takipsizlikden dosya düşmüş!!!!! o öğretmen de aynı okulda, din öğretmeni kendisi...
şimdi bu haberi de okuyunca, dedim acaba din öğretmenlerinin genel bir sorunu mu bu, o çocuk da mı aleviydi, kendi aralarında bir and içtiler de bu mezhebe kendilerince haddini mi bildirecekler...
ya da müslümanlığın iyi yönlerini yaladılar yuttular da, bunlar din öğretmeni ya,öyle bi yuttular ki çıkaramıyorlar mı işkembelerinden.. geriye sadece öfkeleri mi kaldı, nedir dertleri, bilen var mı???

8 yorum:

Alphecca dedi ki...

Selam Karamelize,

AB Yasalarına göre çocukları dövmek suç !!!!!!

Ama yorumlayanlar adam olmayınca kanun bir işe yaramıyor malesef. İnsanlar dayak atan büyüğe odaklanmak yerine, çocuğun öğretmeni nasıl çileden çıkardığı yolunda abuk subuk ispatlar peşinde koşar bizim memleketimizde :( Muhtemelen o adam sürekli dayak yiyerek büyümüştür. Ne ekersen onu biçiyorsun malesef ama o öğretmene birinin bunun doğru olmadığını öğretmesi gerekiyor.

İşin içinde dayak olduğu için üstü örtülmüş muhtemelen. Bence peşini bırakmayın, eski dilekçenize istinaden bu durumları bildiren yeni bir dilekçe hazırlayın. Tabi bununla uğraşacak kadar zaman ayırmak lazım ama uğraşmaya değer bir konu bence.

Hayatta Giderken dedi ki...

:( Çok üzüldüm

Adsız dedi ki...

off off walla yüreğim acıdı şimdi, bu memlekette özel okullara göndermeye mecbur ediyorlar velileri.İlkokulda verilen temel eğitim bu mu? sonra meydanlarda şiddetle, cinayetlerle, tecavüzlerle karşılaşınca şaşırmamalı, ne ekersen onu biçersin işte... nedir bu kin, öfke nin sonu ya..Bu yaşta nifak tohumları ekilirse bunun bedeli daha sonra çok daha acı geri dönecektir. Bu mu eğitim dedikleri. Sevgi, hoşgörü, paylaşım olmazsa ne gibi bir ilerleme beklenir bu ülkeden, hangi sanat dallarında başarı beklenir?

Nazkız dedi ki...

Diken diken oldum! Hemen Deniz'in okuluna gidip tüm sınıfları kontrol edesim var şu anda! Bence Pınar bu işin peşini bırakmamalı, yani aslında o an derhal müdüre çıkmalıydı ve dayağın sebebi konusunda aranmasını istemeliydi bence! Ne bileyim bir şeyler yapılmalıydı işte! Böyle bir sistem içinde büyüyen çocuklar yarın bu toplumda nasıl bir birey olacaklar, bu ülkeyi nasıl yönetecekler? Off çok sıkıldım bu habere...

Adsız dedi ki...

Allah cezalarını versin diyorum cani gönülden günah ya insan evladı değil bunlar elim ayağım titriyor bu tarz haberlere benim :(

BALDAN TATLI dedi ki...

Çok iyi hatırlarım ilkokul öğretmenimiz çarpım tablosu yüzünden sıra dayağına çekmişti bizi. Ellerimiz şiş. Sıranın kenarları demir olduğu için orayı tutardık. Ne yaparsan yap ne söylersen söyle kafa yapıları değişmedikçe devam edecek bunlar. Ama boş durmamak gerek. Böyle gelmiş böyle gitmez.

zuzu dedi ki...

Biz de o ogretmeni once dovup, sonra bir odaya surukleyebilir miyiz mumkunse...

zuzu dedi ki...

aslinda ben bu yaziya yorum yapmistim ama bir sey yazmayi unutmusum: o adam demeye dilim varmayan sahsiyeti essek sudan gelinceye kadar dovmek lazim..sinir oldum simdi yaaa!!!!