Salı, Mart 20, 2007

Tutumlu ev hanımı oldum ben..


akşam eve geldiğimde Pınarımızın güzel nohut yemeği ile karşılandım, yanında pilavımız da vardı, bir de salata yaparsam akşam yemeğimiz hazırdı iste.. ama daha Pınar kapıdan çıkar çıkmaz, ekmek dolabına taze ekmek var mı diye baktım ve 2 bayat ekmekle karşılaştım, ben hakikaten oldum yani.. nasıl battı anlatamam bayat ekmekler, eskiden olsa napalım yenmediyse yenmemiştir der unuturdum konuyu.. hemen işe koyuldum, ve ortaya süper bir pizza çıktı, Koray kapıdan "bu evde çok güzel biseyler kokuyooor" diye girdi.. ya ben neden bu kadar seviyorum Koray'ın mutlu olacağı şeyler pişirmeyi, nasıl mutlu oluyorum onun mutlu yüzünü görünce anlatamam...:) hem kocamı sevindirdim, hem idareli ev hanımı kimliğine bürünüp kendimle gurur duydum, pratik hem de lezzetli tarifi veriyorum size de..

Bayat Ekmek Pizzası

Malzemeler

1 bayat ekmek

2 yumurta

1 su bardağı süt

1/4 çay bardağı sıvıyağ

yarın paket kabartma tozu

Üzeri için

sucuk veya sosis

1 orta boy domates

2-3 sivribiber

100 gr. kaşar rendesi

kekik


Bayat ekmekleri dilimleyip küçük küpler halinde kestim. Bir kapta yumurtaları,sütü, sıvıyağı,kabartma tozunu çırpma teli ile karıştırıp, içine ekmek parçalarını koydum ve karıştırdım. Fırın kabını margarinle yağlayıp, tabanına un serptim. Ekmekli harcı üzerine döküp(yarım cm.yi geçmeyecek şekilde)üzerine kekik serptim. Domatesleri, sivri biberi ve sucuğu küçük küpler halinde doğrayarak hamurun üzerine yaydım. Üzerine kaşar peyniri rendesi serperek önceden 190C ısıtılmış fırında kaşarlar eriyip üstü pembeleşinceye kadar pişirdim.

yapacaklara şimdiden afiyet olsun!

6 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Merhaba,bizim evde de kızlarım ekmek yemekten hoşlanmaz,ben fazla yemiyeyim derken genelde hep ekmekleri bayatlatırız,Allahtan kapıcımız köylerinde ki tavuklara (muhabbete bak demi..) götürüyorda telef olmuyor,şimdi bu tarifle yeni bir alternatifim daha var,teşekkürler...

Nazkız dedi ki...

Canım arkadaşım, hiç şüphem yok yine enfes bir yemek yaratmışsın ama bir şeyi itiraf etmeni istiyorum, Cuma akşamı nohut pilav cazip gelmedi di mi?:-)))) Bu arada 2 bayat ekmeği kurtarayım derken, nohut pilava ne oldu? Yani tutumlu kadın olduğun için soruyorum, çöpte değiller di mi?:)))

Bu arada şaka bir yana 1 Ocak olarak planlamıştım blogger olmayı, hani Ankara ile birlikte olsun diye.... ama beceremedim işte bir şekilde ama dürttüğün için teşekkürler, mutlaka en yakın zamanda aranızda olacağım...

Biliyormusun az önce tüm geçmiş yazılarını okuduk Eray ile birlikte ve ağlayarak... SİZİ SEVİYORUZ.

karamelize dedi ki...

canım selam,
önce nohut-pilav olayını açığa kavuşturayım, ondan sonraki günlerde yendi canım o yemekler..
bir gram bile zaiyet yok yani..:))
blog konusunda aksiyon beklediklerimden biri sensin zaten, Senin blog sayesinde Ankara'nın nabzını tutacağız..:)
Önkal ailesi, biz de sizi cok seviyoruz!

Adsız dedi ki...

canım, blog unu yeni öğrendim,artık bir müdavimin daha var.

pınar

karamelize dedi ki...

pınarcım hosgeldin.. iletişim için her yol mubahdir dimi ama..:)))

Adsız dedi ki...

ablacim :

Hep sana yorum yazmak istiyordum bi turlu firsat bulamamistim. Ama bu pizza ve senin tutumlulugun karsisinda dehsete dustum ve yaziyorum. Inaniyorum ki pizzan enfes olmustur. Siz de koray abiyle balkon muhabbetiyle afiyetle yemissinizdir. Eren hem icerde oynamistir arada bir yaniniza gelmistir:) Inan bana orada olmayi cok isterdim. Bu arada ne zaman geliorsun Amsterdam a :)