Cuma, Ekim 24, 2008

3 akşam önce Design Turkey dizayn ödülleri gecesine gittim,

birlikte çalıştığımızı endüstriyel tasarımcımız da yarışmaya katılmıştı, hem de katıldığı ürünlerden biri bizim ürünümüzdü.. (fotoğrafda solumdaki ürün..:)

endüstriyel tasarım çok derin bir konu... kabuğu çizilmiş bir ürünün içine mühendislik tasarımını hep birlikte yapıyorsunuz.. uzun toplantılar, defalarca hazırlanan modeller, testler, kalıp yapımı, ilk numuneler, saha testleri, ömür deneyleri, renklendirmeler, artwork çalışmaları ve derken seri üretime kadar uzayan bir süreç.... bu nedenle de aslen tasarımına ödül bile verilmiş olsa, üzerinde bu kadar emeğinizin olduğu bir ürüne ödül verilirken çok heyecanlanıyorsunuz, tasarlanan bir şeyi üretilebilir hale getiren de sizsiniz sonuçta... hele ki bu üründe...

bir çok noktada fikir annesi olduğum bir üründe, ben de kendime bir pay çıkardım bu ödül gecesinden.. ve alkışlarken tasarımcımızı coşkuyla, bir kaç kez de kendim için ellerimi çırptım, kimseye çaktırmadan..;)


gece , Türkiye'de tasarımda nerede olduğumuzu göstermesi açısından çok güzel bir geceydi.. hemen 10 farklı kategoride tasarımcılar ödül aldı, üstün tasarım ödülü ise çok az kişiye nasip oldu...


biz ülke olarak, tasarımın, özgünlüğün farkına yeni yeni varıyoruz ... özellikle bazı sektörlerde... yıllarca esinlenmeyle, firma sahiplerinin eline kalem alıp "dur ben şöyle bişi yapıyım " zırvalamalarıyla geçiştirilmiş tasarım faktörü...


bazı sektörlerde tasarıma bütçe ayıran firma sayısı , koca türkiye'de 3ü 5i geçmez durumda sanki...


ama gelişme yok mu var, her geçen gün daha iyi tasarımcılar çıkıyor, daha özgün çizgiler uçuşuyor ortada...


gelecekde, umarım tasarım konusunda iyiler arasında adı anılan ülkelerden biri oluruz...


bu arada, yarışan ve ödül alan bütün tasarımları "İstanbul Modern antrepo5" de 2 kasıma kadar sergilemeye devam ediyorlar.. konuyla ilgililer kaçırmasın bence...






2 yorum:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Bu üründe heeeeeep aklıma geliyorsun iyi mi:)
Ama yazmasan bihaber olacaktım.
Çok çok memnunum.Ve çaycı tavsiyesi yaparken özellikle bunu tavsiye edip"Hemde biliyor musun tasarımını benim arkadaşım yaptı yaaa"diyorum çocuk gibi :)

karamelize dedi ki...

biyocum,
tasarımını türkiyenin iyi tasarımcılarından biri yaptı aslında, ama mühendislik tasarımı denilen ve çizilen nesneyi kullanılabilir hale getiren perde arkası çalışma elimden çıktı diyebilirim..:)
çok teşekkürler canım,