Perşembe, Mayıs 22, 2008

hasankeyf

4 günlük gab gezimizi tamamlayıp döndük.. ortalama günde 5-6 saat uyuyup kalan tüm zamanı gezmeye ayırdık, o kadar yoğun bir gezi programıydı ki, başka türlüsü düşünülemezdi sanırım...uçakla Diyarbakır'a ulaştıktan sonra Adana'ya ulaşıncaya kadar 4 gün içinde 2000 km. yol katetmişiz...
bu kadar yorgunluğa değdi mi derseniz, diyebileceğim tek şey kelimenin tam anlamıyla dört dörtlükdü.. kesinlikle görülmeli, topraklarımızda yaşayan medeniyetlerin izlerini sürmek insanı gerçekden çok heyecanlandırıyor..Doğu Anadolu'nun her karış toprağında bir gizem var..gezip gördüğümüz yerlerin her biri tek başına Türkiye ekonomisini kalkındıracak kadar turistik değeri olan, ama maalesef bizim beceriksizliğimizden dolayı pazarlayamadığımız yerler...dünyanın heryerini görmedim, umarım görürüm ileride, ama gördüğüm kadarıyla buralardan çok daha sıradan yerler için dünyanın heryerinden doluştuğumuz bir çok yer var...

belki biraz acıklısı ile başlamış olacağım ama gezi programına göre gideceğim.

Hasankeyf.. Yakın zamanda sular altında kalacak bir tarih mirası..Dicle nehrinin üzerinde güzel, şirin bir kasaba... insanın içini yakıyor gerçekleşmesi muhtemel bu kayıp...belki ve keşke başka bir yöntem olsa, gerek olmasa bu baraja, ya da başka bir yöntem olsa da kaybetmesek burayı...



6 yorum:

Gonca dedi ki...

Ben de Mardin gezisindeyken, hasankeyf'i çok beğenmiştim. Dünyada eşi benzeri olmayan bir yer. Değişik bir duygu orada olmak...Seslerin yankılanışı, güneşin o yamaca vuruşu, enfes bir doğal görünüm sergiliyor.

zuzu dedi ki...

Burada konustugum bir kisim Hollandalilar; Gap'i gidip gormus ve cok begenmisler..ben gitmedigim icin oturup ballandira ballandira anlatiyorlar; bir yandan gurur duyuyorum bir yandan da 'ayip ayip!!' diyorum kendi kendime..daha gidemedim ben oralara..bir de dusunuyorum da bir zaman firsat bulup da gidebilsek keske..ya o kadar cok gezecek, gorecek yer var ve o kadar bir karmasa icinde yasiyoruz ki..nasil sigdiricaz her seyi anacim? bilemiyorum valla..ama insallah olur!

Adsız dedi ki...

17-20 mayıs tarihlerinde Adanadaydım Mehtap görüşmeyi isterdim.Hasankeyf gerçekten harika görünüyor.
Sevgiler
Saile

karamelize dedi ki...

haklısın goncacım,
şimdi aradan biraz zaman geçince hayalimde daha da güzelleşti..

karamelize dedi ki...

zuzucum,
ne garip değil mi, neleri yakalıyorlar gezmek görmek için..biz de burnumuzun dibindeki yerleri kaç yaşımızda görüyoruz?
bize ait olan yerleri..

karamelize dedi ki...

Sailecim,
hic aklıma gelmez tabi orada olabileceğin... görüşebilmenin en güvenli yolu, senin bir istanbul programı yapman bence.. diğer bütün kızları da ben organize ederim, söz..:)