Salı, Kasım 13, 2007

inle nine inle!


henüz bizim için erken bir konu... yani ilköğretimde okuma yazmayı sökme eğitimindeki değişiklikler... el yazısı öğretiliyormuş artık, bir de sesli ve sessiz harflerin birbiriyle bağlantısını kurmak için abuk subuk cümleler kuruluyormuş, geçen nazlimo geldiğinde söylüyordu, Ali'ye Ahmet'e kurban olduk valla, öyle garip cümleler kuruluyor ki diye...ama bence hiçbiri "inle nine inle" den daha komik ve garip olamaz...:))))) Ayça Şen çok güzel yazmış, vakti olan okusun....

5 yorum:

Alphecca dedi ki...

Biz o yollardan geçen sene geçtin Karameliz :))))
Cidden komik geliyor ilk başta ama öyle güzel el yazısı yazamaya başlıyorlar ki hayret edersin. O abuk subuk cümlelerde harfler arasındaki bağlantıları pratik yapmak için yazılıyor anladığım kadarıyla :))))

Adsız dedi ki...

Verdiğin linkteki yazıyı heniz okumadım. Ama anaokulunda yapılan çizgi çalışmalarının büyük bölümü el yazısına yönelikmiş, hatta ikinci çocuklarını anaokuluna getiren velilerden biri aman şu çizgi çalışmalarından bol bol yaptırın, el yazısına geçilince ilk çocukta çok çektik diyordu.
hep elips ve yuvarlak şekiller üzerinde çalışıyorlar. bizim için erken ama sayılı gün çabuk geçiyor :))
Benim de kuzenim ilk okula başladığında okuma serisini görünce kopmuştum: Top Ali :)))
Bizim Cin Ali, zaman içinde evrim geçirmiş, şimdi okullarda Top ali serisi var. Kuzen sorar dururdu? neden top Ali diyorlar ali'ye???

Adsız dedi ki...

Mehtap, okurken gülmekten gözümden yaş geldi:)Aslıhan

Nazkız dedi ki...

Ayça Şen’in yazısını dikkatle okudum, biz de malumunuz bu sene ilkokul 1’de olduğumuz için onu çok da iyi anladım. Bence bu tip sorunu olan bir çocuğun devlet okulunda hiç bir çözümü yok, zaten okul bunu çüzdüğü için veliyi profesyonel bir yardım alma yoluna itmiş, neyse ki bunu yapabilmiş! Zira yapamayan ve bu tip çocukları göz ardı eden pek çok okul olduğuna da eminim ... Özel okullarda ise her zaman rehberlik servisi olduğu için bu tip çocuklar daha aileye haberdar edilmeden rehberlik servisi işe el atıyor, profesyonel bir gözlemden sonra çözüm sunarak veli ile görüşmeye gidiliyor.. Çok şükür henüz ihtiyaç olmadı ben de ama gerçekten elinizin altında böyle bir hizmet olması psikolojilk olarak müthiş rahatlatıcı....

“İnle nine inle” kısmına gelince hemen Deniz’in defterini baştan sona okudum var mı böyle bir cümle diye ama bulamadım.. Yani biz inlemedik ama bahsetmiştim, bizde ki cümleler de ayrı bir gülünç... Hatta biraz daha harf öğrensinler ben de bu konuda bir yazı yayımlayacağım bloğumda... Bizde ki cümlelerden bazı örnekler “ Altan ara tara nar al, Ela inat etti, Nil ile nine eti tat.. vs” ama hakikaten hiç biri “İnle nine inle” kadar beter olamaz!!!!

Nazkız dedi ki...

Dün evimize yeni bir cümle daha girdi, "Talat tellal ol" Fessupanallah!!! Kelimeyi nasıl telaffuz edeceği bir yana bir de kelime anlamı ile uğraştık bir saat! Malum bizim çocuklarda hamam kültürü yok ki:-)))