Çarşamba, Eylül 10, 2008

vize rezaleti

siz ne menem hesaplar içerisinde hırsızları, arsızları kollayadurun...
bu ülkenin okumuş etmiş, çatır çatır vergisini ödeyen,
üreten,
yaratan,
bir yandan da yeni nesil yetiştiren
vatandaşlarını elin Belçika Konsolosluğu bile 30 sayfa evrakla içeri alıyor...
30 kere girmiş çıkmışsın ülkene umrunda değil..
72 sülaleni araştırıyor,
maaşını, tapunu, vergini, algını, davetini, kredi kartını, nüfus kaydını, evlilik cüzdanını, isyeri iznini, ssk bildirgeni, daha aklına ne gelirse hepsini sana mum gibi toplatıyor..
parasını alıyor,
kapısına diziyor,
çatır çatır para harcayacaksın
ama adam sana potansiyel mülteci gözüyle bakıyor...
napıyım ben senin memleketini kardeşim
hepi topu 4-5 gün ülkeni gezip çıkıcaz
benim kurulu güzel bir düzenim var
desen
inanmıyor
çünkü sen
önüne gelene pasaport veriyorsun
pasaportunun üstüne memleketten ne kadar çocuk varsa yazdıra yazdıra, içeri girer girmez de kelle başına euroları cukkalaya cukkalaya
senin uyanık vatandaşın
zaten burada da vatana millete bir gram hayrı dokunmamış
1 kuruş vergisi geçmemiş adamın yüzünden
benim çocuğumu emniyette bile görmek istiyorlar
beni de sahtekar yerine koyuyorlar
elin adamları ayıklayacağına pirinç ayıklar gibi
sen ayıklayamadın
bu ülkenin dürüst, vergisini veren vatandaşıyla çapulcusunu birbirinden...
şimdi bana da söylen istersen
hani aptal sarışındı felan ama gözümde
aysun kayacı da yalan mı söyledi..
ben senin üçkağıtcı vatandaşınla aynı kefeye konmak zorundamıyım be kardeşim.....
millet benim ülkeme 1 kimlik kartıyla giriyor da
ben neyim ki 7 günlüğüne bin nazla girebiliyorum
yazıklar olsun...

2 yorum:

SMİLENA dedi ki...

fransaya gidmek için vize başvurusunda bende aynı sorunları yaşamıştı ve çok sinir olmuştum.adamlar 7 sülalemi araştırmıştı.halbuki benim tek istedidiğim o zamanlar orda okuyan kocama kavuşmaktı.tam bir rezalet,demek hala eski gelenek sürüyör.çok yazık.neyse ki artık avrupa vatandaşıyım ve istediğim gibi çıkıyorum pek kıymetli ülkelerine...

Gonca dedi ki...

ya evet potansiyel suçlu muamelesi görüyoruz bu doğru..Fransa'da benden Londradaki kaldığım ailenin pasaportlarını ve yunanistan'a gitmeyeceğime dair yazılı kağıt istemişti. Ama kuyrukta beklerken farkettim ki, Türkiyede hayatımda görmediğim acaip kılıklı, mülteci olarak gitmek isteyen tiplerle doluydu.