Salı, Aralık 26, 2006

Keyifli mutfak günüm




insanın dostları için mutfağa girmesi, keyifle, özenle yemekler yapıp, onları servise hazırlaması, yüzlerindeki keyif ifadesini görmek için sabırsızlanması ne güzel bir duygu.. meditasyon gibi birsey....
hep sevmişizdir güzel bir masa etrafında dostlarımızla uzun sohbetleri, kim sevmez ki....italyan filmlerindeki uzun geniş masalardaki bir ağızdan konuşulan, elden ele tabakların dolaştığı sahneleri hayal ederim bazen durup dururken, bunda tüm çocukluğumun ve gençliğimin de böyle büyük aile masalarında geçmesinin rolü büyük tabi ki.. şimdi böyle bir çekirdek aile modunda yaşarken, daha da çok arıyoruz o günleri...neyse ki dostumuz çok, kalabalık aile duygusunu onlarla yaşıyoruz keyifle...

2 yorum:

Banu'nun Dünyası dedi ki...

Ellerinize, yüreğinize sağlık.. Gökte ararken yerde buldum buna denir. O yufkayla yaptığınız börek benzeri şeyi bir yerde görmüştüm tarifini çok merak ediyordum. Yazmanız mümkün mü? Oğlunuz da çok şirin bu arada ve bir arada Prag seyahatinizi daha uzun isterim. BU sıralarda bir gezim olacak da. Sevgiyle kalın..

karamelize dedi ki...

Merhaba,remix I in kapak resmi, belki oradan hatırlıyorsunuz.
taze fasülye, kabak ve havucu incecik doğrayıp, tavada soya sosu ile sote ediyorum.Suyunu çekmeli tamamen..yufkaları 10*10cm lik kareler olarak kesip, bu karışım soğuduktan sonra ortalarına koyuyor ve taze soğanın yeşillik kısmı ile bağlıyorum.(bu en zor kısmı..:)) 180C fırında üstü kızarıncaya kadar pişirip sıcakken ara sıcak olarak servisliyorum.(tabi herkese küçük kaplarda soya sosu da servis etmek gerekiyor, bandırarak yeniyor.)
güzel sözleriniz için çok teşekkürler.. prag seyahati ne zaman?