Pazartesi, Haziran 02, 2008

dejavu


mutfakda ben yemek hazırlarken bir yandan, babası da erenin yanında otururken, ve biz sohbet ederken usul usul, Erenden bir ses geldi..." biliyormusunuz, ben bu yaşadığım hayatı daha önce yaşamıştım"

birden sustuk..

-ne dedin eren sen?

-ben yaşadıklarımı hep biliyorum, hep... daha önce yaşadığım şeyleri bir daha yaşıyorum... çok garip di mi anne?

- buna dejavu denir eren..ama senin yaşında da yaşanırmıydı bu bilmiyorum.. ya da yaşansa bile bu kadar düzgün cümlelerle tarif edilebilirmiydi onu hiç bilmiyorum!..

- dejavu nedir yani?

- bazen birden yaşadığın o anı daha önce yaşamış gibi olursun ya , buna dejavu denir işte..

-anne benim bazen değil ki, ben hep yaşıyorum bunu...


!?!....


ne garip değil mi? şok geçirdik ikimiz de, oğlumuz ilk dejavusunu yaşadı ve bunu da tarif edebildi.. bunu not etmek lazımdı...

ilk dişi, ilk yürüyüşü, ilk okula başladığı günlerden geldiğimiz son nokta olması açısından bence çok ama çok önemli...


ilk dejavu su...

-

3 yorum:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Peki sorsaydın "neler olacak hayatımızda"diye :)

Kızımda sık kullanmazken hatta hiç bilmezken demişti bir gün ama o benden duymuştu.ben hayretle"Ben bu anı daha önce yaşamıştım.bak şimdi balkona bir kuş konacak,şşşşt sus."dediğim için benden duymuş,kopya çekmiş,kendinide öyle zannetmişti.Genelde çok mutlu ve sevinçli olduklarında diyor benimkiler"anne ben bu anı daha önce yaşamıştım"diye:)

İlk dejavusu ha:)
İlginç.

Adsız dedi ki...

Dejavu bir his yanılsaması olabilir belki. İki sene önce Sakız adasına gitmiştik, orada arkadaşımın 3 yaşındaki oğlu, adaya ayak basınca şöyle dedi "anne ben buraya daha önce gelmiştim, şarkıcıydım o zaman" biz hepimiz bi sustuk.:))
Gonca

Nazkız dedi ki...

Dumur oldum Koray anlatınca, bu yaşta ne dejavu su????