Salı, Kasım 29, 2005

Merhaba,

çok güzel 3 kitabı ardarda okuyorum. Biri "Şu çılgın Türkler" .. bitti, ve ben kitaba resmen taptım, yıllarca tarih okumuş ve okuduklarımdan bu yeni okuduklarımı anlayamamış, hissedememiş olmaktan da utandım. Kütüphanemin en özel bölümüne koydum, oğlum erenin benim gibi 32 yıl beklemesini istemiyorum, şanlı tarihini okumak için... Hemen arkasından "Çamlıcanın 3 gülü"ne başladım, Hıfzı TOPUZ yazarı, aynı dönemde istanbul aydınlarının ve İstanbuldaki direniş ve birleşme çalışmalarına ışık tutan bir kitap, bu da çok güzel... Bunların arkasından da "Benden selam olsun anadoluya" adında bir kitabı referanslı olarak aldım, o dönem rumlarının bazı taşkın ve düşmanca davranışları yer yer çok rahatsız etti beni okurken, bu kitap da o dönemde rumların duygu, düşüncelerini anlatıyormuş.. Böylece 3 yönlü olarak, Ankara, istanbul, izmir üçgeninde "kurtuluş savaşı" serüvenimizi kafamda netleştirmiş olacağım, ve oğluma çok daha doğru bilgiler anlatabileceğim. yaşasın kitaplar, yaşasın kitapseverler...

Hiç yorum yok: